De Maurice Maeterlinckschool bestaat 65 jaar!

Passend speciaal onderwijs op een school die continu in beweging is. Op de Maurice Maeterlinckschool doen we dat al 65 jaar! Dit vieren we groots met de leerlingen, hun ouders, broertjes en zusjes en alle medewerkers.

65 jaar

Iedereen mag het horen

Op woensdag 2 oktober barst het feest los. In de ochtend openen we met de hele school de dag met het nieuwe schoollied. Met al die kleine en grote stemmen is dat in heel Delft te horen. Samen beter!

Daarna zijn er speciale feestactiviteiten voor de leerlingen. Zij kunnen de hele ochtend bijvoorbeeld genieten van optredens, onder andere van een clown. Mooie verhalen zijn er bij de Verteltante. Bij een feest hoort natuurlijk ook wat lekkers. Het Limolab staat in de school en er komt een patatkar langs, smullen!

Met z’n allen

Vanaf 13.00 uur gaat het feest verder en zijn alle ouders, opa’s en oma’s en broertjes en zusjes van harte welkom. Door de hele school zijn er workshops. We laten op deze manier zien wat we allemaal doen op de Maurice Maeterlinckschool, want daar zijn we best trots op. Medewerkers, leerlingen en ouders zijn blij dat deze fijne school er al 65 jaar is!

Het beste van jezelf geven

Onze school is opgericht in 1959 en vernoemd naar de Vlaamse schrijver Maurice Maeterlinck. In 1905 schreef hij het verhaal De Blauwe Vogel. Hierin gaan twee kinderen, Tyltyl en Mytyl, op zoek naar de blauwe vogel van het geluk voor hun zieke buurmeisje. Tijdens de festiviteiten is er ook aandacht voor de boodschap uit zijn boek: ‘Het beste van jezelf geven, om daarmee het beste in de ander tot ontwikkeling te brengen.’

Elke dag streven wij dit na, voor maximale zelfstandigheid van onze leerlingen.

De Maurice Maeterlinckschool is onderdeel van Resonans speciaal onderwijs.